De Gelukregisseur geeft heldere antwoorden op complexe vragen

Ze noemen zich de Gelukregisseurs. Het team van beuken’essers heeft voor deze originele benaming gekozen omdat ze ondernemers helpen gelukkig te zijn in het ondernemen.

De Gelukregisseur geeft heldere antwoorden op complexe vragen

Ze noemen zich de Gelukregisseurs. Het team van beuken’essers heeft voor deze originele benaming gekozen omdat ze ondernemers helpen gelukkig te zijn in het ondernemen.

Werk uit handen nemen waar de ondernemer niet dagelijks mee bezig wil zijn. Verzekeringen, pensioenvoorzieningen, hypotheken, wet- en regelgeving rondom ziekte of arbeidsongeschiktheid. “De ondernemer is iemand die het liefst met zijn vak bezig wil zijn en zich daar op kunnen focussen”, legt eigenaar/directeur Noud Beckers uit. “Ik vraag de ondernemer altijd: waar word jij nu gelukkig van? En het antwoord is vrijwel altijd: met mijn onderneming, daar ligt mijn passie. Veel mensen denken dat geld de ondernemer gelukkig maakt, maar dat is niet het antwoord van veel ondernemers. Geld is belangrijk, maar geluk in je werk is vele male belangrijker,” zegt Beckers.


“Dat in de praktijk ondernemen tegenwoordig gepaard gaat met steeds veranderende en nieuwe regelgeving, ingewikkelde regels rondom ziekte van medewerkers en complexe pensioenvraagstukken. Daar heeft de ondernemer niet voor gekozen toen hij ondernemer werd. Maar het is wel belangrijk om alles goed te regelen en dan komen wij om de hoek kijken.”

ONTZORGEN

Sinds 1998 is Beckers directeur van het bedrijf dat al meer dan honderd jaar bestaat. In het begin van de vorige eeuw begonnen als een traditioneel verzekeringskantoor is beuken’essers nu uitgegroeid tot een specialistisch kantoor dat ondernemers helpt met verzekeringen, pensioenen en hypotheken. Een bedrijf met bijna 25 medewerkers dat er is om de ondernemer te ontzorgen. Heel wat Limburgse bedrijven vertrouwen inmiddels op beuken’essers. Zo verzorgt het bedrijf voor meer dan 130 ondernemingen de pensioenadministratie en zijn meer dan 1.000 bedrijven verzekerd via beuken’essers. Voor meer dan 3.500 relaties worden de particuliere verzekeringen geregeld en jaarlijks regelt het bedrijf voor meer dan 200 (ondernemers)gezinnen de hypotheek.

Ik ken de situatie van de ondernemer; zakelijk en ook vaak privé. Dat maakt het zakendoen persoonlijk en vertrouwd

LANGDURIG

Beckers is zelf ondernemer en weet wat ondernemers bezighoudt. “Ik heb altijd persoonlijk contact met de ondernemer. Ik ken zijn situatie; zakelijk en ook vaak privé. Dat maakt het zakendoen persoonlijk en vertrouwd. Bij ons geen landelijk hoofdkantoor dat accountmanagers in de regio neerzet die uitsluitend als doel hebben zoveel mogelijk polissen af te sluiten. Is de deal gesloten, dan is de accountmanager meestal ook weg. Van een langddurige relatie met de klant is geen sprake. Bij ons draait het om de persoonlijke, langdurige relatie. Bij een schadegebeurtenis spreek je dezelfde mensen die je al heel lang kent. Dus niet opeens nieuwe mensen zoals een schadebehandelaar.


Ondernemerschap en vakmanschap. Het zijn sleutelwoorden bij beuken’essers. In de meer dan 100 jaar dat het bedrijf bestaat, zijn dat nog steeds de kernwoorden. Beckers: “Ons team is een groep mensen die al heel lang bij beuken’bssers werkt. Het zijn mensen die allemaal persoonlijk contact met klanten hebben. Beuken’essers werkt voor bedrijven als Smeets Autogroep, Kreuze Telecom, Hensgens Mobiliteitsgroep, Moonen Bouw, Bufkes, Ivengi en Van Melick Catering. Klanten die vaak al een jarenlange relatie met het kantoor hebben opgebouwd. Niet toevallig vaak ook familiebedrijven. Het zijn bedrijven die vaak tientallen jaren bestaan, net als wij. Dat schept een band.”

VERTROUWEN

Jarenlang de klanten goed bedienen werpt zijn vruchten af. Steeds vaker verwijzen bestaande klanten hun relaties door naar beuken’essers. “Dat is het grootste compliment dat we kunnen krijgen,” vindt Beckers. “Met elke nieuwe klant gaan we vrijbijvend het gesprek aan. Ongedwongen kennismaken. Wie is de ondernemer? Wat houdt hem bezig en hoe ziet hij de toekomst van zijn bedrijf. Als het goed klikt maken we een inventarisatie op de gebieden waar de klant behoefte aan heeft. Zo doen we dat met al onze relaties. We adviseren en ontzorgen ze, maar het belangrijkste is het onderhouden van de goede band. Vertrouwen is daarbij het sleutelwoord. De klant moet weten dat we er voor hem zijn en dat we een oplossing bieden als er problemen zijn. We zijn tenslotte Gelukregisseurs.”

!

PETER EBERSON

µ

JEAN-PIERRE GEUSENS